Zamknij

Google chce przejąć nazwę wielkiego stadionu. Rozmowy już trwają

10.10.2022 09:49

Google prowadzi rozmowy z Tottenhamem w sprawie przejęcia nazwy stadionu - poinformował David Ornstein z "The Athletic".

Stadion Tottenhamu
fot. DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/East News

Stadion Tottenhamu to jeden z najnowocześniejszych obiektów sportowych na całym świecie. Wybudowany został w 2019 roku za kwotę około miliarda funtów. Już wtedy prezes klubu, Daniel Levy, mówił, że nie wyklucza pozyskania sponsora tytularnego. Jak sam jednak podkreślał, prawa sprzeda tylko "odpowiedniej firmie za odpowiednie pieniądze". Google wydaje się być więc idealnym partnerem dla angielskiego klubu.

loader

Stadion, który pomieścić może 62 850 kibiców, już niebawem może występować pd nazwą Google Stadium. Dla Tottenhamu wiązałoby to się ze sporym zastrzykiem gotówki, a dla Google'a z kolejnymi działaniami promocyjnymi w świecie sportu. Nie tak dawno, w marcu tego roku, firma ta została sponsorem McLarena z Formuły 1. Współpracuje też z koszykarską NBA czy baseballową MLB w Stanach Zjednoczonych.

Tottenham śladem Barcelony?

Sprzedaż praw do nazwy stadionu nie jest niczym nowym w świecie sportu. Warto tu podać przykład choćby PGE Narodowego w Warszawie. Ostatnio głośno było też o współpracy Spotify i FC Barcelony. Na mocy czteroletniego kontraktu firma stała się jednym ze sponsorów katalońskiego klubu i jej nazwa widnieje w nazwie stadionu - "Spotify Camp Nou". Wartość tej umowy oszacowano na około 75 milionów dolarów rocznie. Spotify, oprócz pojawienia się w nazwie stadionu, figuruje też na klubowych koszulkach.

loader

Na ten moment nie wiemy, jakie pieniądze od Googla miałby otrzymać Tottenham. Możemy spodziewać się jednak, że kwota ta będzie jeszcze większa. Warto podkreślić, że Premier League jest najchętniej oglądaną ligą piłkarską na świecie. Jej władze na początku roku potwierdziły, że sprzedały prawa do transmisji na lata 2022-2025 za kwotę ponad 5 miliardów funtów.

RadioZET.pl/The Athletic