Obserwuj w Google News

Viaplay rośnie w siłę. Przekroczono magiczną barierę subskrybentów

2 min. czytania
28.10.2022 08:25
Zareaguj Reakcja

Viaplay przekroczyło liczbę miliona subskrybentów w Polsce - wynika z raportu opublikowanego przez platformę. Tak szybki wzrost związany jest przede wszystkim z zakupem praw do pokazywania meczów Premier League.

Viaplay
fot. HOLLANDSE HOOGTE/East News

Platforma streamingowa Viaplay obecna jest w Polsce od sierpnia 2021 roku. W ofercie ma m.in. mecze Bundesligi, która w ostatnim okresie straciła jednego z najlepszych piłkarzy świata Roberta Lewandowskiego oraz spotkania Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy z udziałem Lecha Poznań. Od tego sezonu można tam oglądać wszystkie mecze Premier League - na mocy udzielonej sublicencji prawo do transmisji z dwóch pojedynków zachował dotychczasowy nadawca Canal+.

Właśnie zakup praw do ligi angielskiej sprawił, że Viaplay szybko przekroczyła w Polsce liczbę miliona subskrybentów. - Do wzrostu przyczyniły się dodanie do oferty w Polsce i Holandii [też ponad milion - red.] transmisji z angielskiej Premier League i nowa umowa dystrybucyjna w Polsce - stwierdził w komunikacie Anders Jensen, prezes Viaplay Group.

Redakcja poleca

Viaplay - problemów nie brakuje

Niestety wraz ze wzrostem popularności coraz częściej odbiorcy skarżą się na jakość i płynność transmisji. W czwartek kolejny raz były problemy z odbiorem spotkania Ligi Europy pomiędzy Manchesterem United a Sheriffem Tyraspol. Serwery nie wytrzymują, co powoduje problemy - czasem nie ma obrazu, czasem brakuje dźwięku czy połączenia z komentatorami.

W marcu 2023 roku platforma planuje podniesienie cen subskrypcji z 34 do 55 złotych. Jednym ze sposobów na uniknięcie podwyżki jest zakup rocznej licencji za 399 zł. W takim przypadku miesięczny koszt wyniesie 33,25 zł. Taka promocja obowiązuje jednak tylko do końca 2022 roku.

Viaplay obecna jest w Skandynawii i w krajach bałtyckich oraz w Holandii. Planuje też ekspansję na rynek amerykański, kanadyjski czy brytyjski. Do końca 2023 roku ma się pojawić również w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Łącznie po trzech kwartałach 2022 roku miała 6,4 mln subskrybentów.

RadioZET.pl/wirtualnemedia.pl