Zamknij

Świątek prawdziwą żyłą złota dla PZU. Dzięki niej ugrali miliony

29.12.2021 08:30
Iga Świątek
fot. ADAM JANKOWSKI/REPORTER/East News

Iga Świątek w ramach kontraktu z PZU ugrała miliony dla firmy ubezpieczeniowej. Jak podaje środowy "Puls Biznesu" współpraca z tenisistką przyniosła przedsiębiorstwu ponad 40 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.

Iga Świątek nawiązała współpracę z PZU w styczniu tego roku. Już po niecałym roku Powszechny Zakład Ubezpieczeniowy wypracował wiele milionów złotych. Jak w środę poinformował "Puls Biznesu", całoroczny wynik przerósł założenia.

- Wypracowanie 13,7 mln złotych ekwiwalentu reklamowego Igi Świątek, uzyskanego w polskich mediach dla głównego sponsora w I kw., PZU uznał za obiecujący początek współpracy. Komentując coroczny wynik, przyznaje, że przekroczył on pierwotne założenia - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Dziennik podkreśla, że sponsoring Insight obliczył wartość ekwiwalentu reklamowego, która wyniosła 42 mln zł. - To wskaźnik efektywności kontraktu oznaczający koszt reklamy, który marka musiałaby ponieść, by zaistnieć w mediach w takim stopniu, jaki zapewnił jej sponsoring - wyjaśnia "PB".

Świątek przyniosła miliony dla PZU

- To bardzo dobry wynik jak na sport indywidualny, w którym sukces zależy od dyspozycyjności wyłącznie jednej osoby, a nie całego zespołu - a niezwykle trudno utrzymać formę przez cały rok - mówi "PB" Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoring Insight.

Według "Pulsu Biznesu", na 42 mln zł ekwiwalentu złożyło się 13,3 tys. publikacji, przede wszystkim w internecie (9 tys. odpowiadających za 29,6 mln zł - przyp. red.).

Jak czytamy w gazecie, PZU zapewnił Idze Świątek bezpieczeństwo finansowe i możliwość skupienia się na rozwoju sportowym, a do własnych korzyści zalicza m.in. budowanie międzynarodowej rozpoznawalności. - To istotne dla konglomeratu finansowego działającego w pięciu krajach i mającego duże ambicje. Przede wszystkim jednak Iga kreuje pozytywny wizerunek naszej marki w Polsce, m.in. ułatwiając nam dotarcie do nowych grup klientów, zwłaszcza osób młodych - przyznał "PB" Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU.

RadioZET.pl/PAP