Zamknij

Iga Świątek już warta miliony. Polka kusi sponsorów

13.10.2020 08:40
Iga Świątek
fot. PAP/EPA

Iga Świątek po wygraniu French Open sprawiła, że jej wartość reklamowa wzrosła wielokrotnie. Sponsorzy powinni szykować miliony złotych - pisze "Puls Biznesu".

Iga Świątek i jej zwycięstwo w turnieju wielkoszlemowym nie tylko jest jej ogromnym sukcesem sportowym, ale znaczącym osiągnięciem marketingowym, zwłaszcza że Polka zdominowała rywalki.

- W ostatnich tygodniach jej ekwiwalent reklamowy wzrósł kilkudziesięciokrotnie. Możemy mówić o wartościach rzędu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu milionów złotych — powiedział "PB" partner zarządzający w Sponsoring Insight Michał Gradzik.

Iga Świątek kusi sponsorów. Wartość Polki drastycznie wzrosła

Zdaniem prezesa Sport Management Polska Grzegorza Kity, Iga Świątek już przed ćwierćfinałem stała się na tyle popularna, że warto było zatrudnić ją do reklamy, a pojedyncza kampania w Polsce kosztowałaby około 300 tys. zł. - Wielu komentatorów wówczas się oburzyło. Tymczasem Iga wygrywała w świetnym stylu kolejne mecze, w mediach było o niej coraz głośniej, a finał obejrzało 2,5 mln widzów, czyli ponad cztery razy więcej niż ćwierćfinał. Jej popularność tak urosła, że w najbliższych tygodniach przeciętny negocjator może pozyskać kontrakt za pojedynczą kampanię reklamową wart 500 tys., a nawet milion złotych - stwierdził Grzegorz Kita.

Iga Świątek zdradziła, na co przeznaczy pieniądze z French Open

W jego ocenie tenisistka ma szansę wyjść poza grupę sponsorów charakterystycznych dla tenisa, czyli banki oraz producentów zegarków i samochodów. - Może być twarzą marek: odzieżowej, kosmetycznej, popkulturowej, nawet muzycznej. Jest przekonująca dla młodej grupy odbiorców, np. w przedziale 17-24 lata. W grę wchodzą też spółki skarbu państwa, ponieważ rządzący próbują dyskontować jej sukces - wyjaśnia Grzegorz Kita.

RadioZET.pl/PAP