Dzieciaki do Rakiet: Budzimy w dzieciach tenisową pasję!

08.06.2017 10:50
sport

Rusza druga ogólnopolska edycja akcji Dzieciaki do Rakiet, która ma na celu promowanie tenisa wśród dzieci i upowszechnianie tego wyjątkowego sportu. Akcja, realizowana przez Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy, wystartuje cyklem dziesięciu imprez w dużych miastach Polski. Jesienią przeniesie się do szkół z lekcjami tenisa na zajęciach wychowania fizycznego. Pięćdziesiąt szkół otrzyma sprzęt tenisowy, a ich nauczyciele zostaną przeszkoleni w zakresie nauczania podstaw gry w tenisa. 

Dzieciaki do Rakiet fot. mat. pras.

Akcja Dzieciaki do Rakiet jest skierowana zarówno do dzieci, które mają już za sobą pierwsze tenisowe doświadczenia, jak i do tych, które jeszcze nie miały w ręku rakiety. Najistotniejszym elementem akcji jest dobra zabawa. Wykorzystanie różnorodnych ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz elementów innych dyscyplin sportowych sprawia, że treningi tenisa są dla dzieci sportową zabawą. Tak też było podczas ubiegłorocznej edycji akcji, w której wzięło udział ponad 2000 dzieciaków.

Lekcje tenisa w twoim mieście!

Przez całe lato w dziesięciu miastach Polski zostaną zorganizowane imprezy, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy będą uczyć dzieci grać w tenisa.

Tenis to doskonały sport dla każdego dziecka. To fantastyczna dyscyplina ogólnorozwojowa, która w dodatku wpaja najmłodszym zasady fair play. Pracuję z dziećmi od przeszło dwudziestu lat i jedno się nie zmienia: tenis daje im niesłychaną frajdę. Dlatego wszystkich rodziców zachęcam do tego, żeby dali swoim dzieciom szansę spróbować tej pięknej gry – mówi Sykstus Szajda, główny trener akcji Dzieciaki do Rakiet.

Lekcje będą całkowicie bezpłatne, przeznaczone dla dzieci od 5 do 12 roku życia. Dzieci zostaną podzielone na odpowiednie grupy wiekowe. Pierwsza impreza odbędzie się 9 czerwca w Warszawie na Placu Zamkowym. Nie zabraknie tam wielu znanych osobistości, w tym gwiazd tenisa.

Bardzo się cieszę, że poprzez akcję Dzieciaki do Rakiet setki dzieci w całej Polsce będą miały szansę spróbować gry w tenisa. Dla mnie ten sport to życiowa przygoda i wspaniała pasja. Nie jest ważne, czy dzięki tej akcji wychowamy przyszłych zwycięzców turniejów wielkoszlemowych. Dla mnie liczy się to, że dzieciaki będą mogły trochę się poruszać, dobrze się bawić i złapać tenisowego bakcyla. Do zobaczenia 9 czerwca na Placu Zamkowym w Warszawie! – powiedział Mariusz Fyrstenberg.

Ambasador akcji zaczął grać w tenisa w wieku siedmiu lat, a podczas sportowej kariery grał na najwspanialszych kortach na świecie oraz reprezentował Polskę na Igrzyskach Olimpijskich.

Dzieciaki do Rakiet 2017 (3)

Dzieciaki do Rakiet na szkolnym WF-ie

Organizatorzy akcji Dzieciaki do Rakiet dotrą również do szkół i zainspirują je do nauczania tenisa podczas lekcji wychowania fizycznego.

Postanowiliśmy wyposażyć 50 szkół w sprzęt niezbędny do nauki lekcji tenisa, a także przeszkolić nauczycieli, aby mogli przekazać swoim uczniom tajniki tego pięknego sportu. Do nauczania podstaw gry w tenisa nie jest potrzebna specjalna infrastruktura – można to robić na szkolnym boisku czy w sali gimnastycznej. To wyjątkowa dyscyplina, uwielbiana przez dzieciaki. Dlatego, jak bank związany z tenisem od przeszło czterdziestu lat, chcemy wspierać jego rozwój w Polsce i zachęcać do wspólnej tenisowej zabawy – powiedziała Agnieszka Wilczyńska, dyrektor Departamentu Strategii Marki w Banku BGŻ BNP Paribas.

50 szkół, które wezmą udział w akcji, zostanie wyłonionych w drodze konkursu. Aby zgłosić szkołę, należy przygotować krótki filmik pokazujący, jak dzieci bawią się poprzez sport. Film powinien zostać nakręcony wspólnie przez dzieci i nauczycieli. Forma nie jest ważna – liczy się spontaniczność i dobra zabawa.

Akcja obejmuje szkoły z 10 miast w Polsce: Warszawy, Wrocławia, Sopotu, Rzeszowa, Krakowa, Poznania, Katowic, Torunia, Olsztyna i Lublina. Zakończeniem akcji będzie międzymiastowy turniej tenisowy, który wyłoni pierwszych triumfatorów ogólnopolskiej akcji Dzieciaki do Rakiet.

Więcej szczegółów na stronie www.dzieciakidorakiet.pl.

Akcję Dzieciaki do Rakiet realizują Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy.

Harmonogram akcji Dzieciaki do Rakiet

  • 9 czerwca 2017: Warszawa – Plac Zamkowy
  • 17 czerwca 2017: Wrocław – Plac Wolności (Przed Narodowym Forum Muzyki)
  • 8 lipca 2017: Sopot – Plac Przyjaciół Sopotu
  • 15 lipca 2017: Rzeszów – Rynek
  • 22 lipca 2017: Kraków – Plac Wielkiej Armii Napoleona
  • 5 sierpnia 2017: Poznań – Plac Wolności
  • 12 sierpnia 2017: Katowice – Rynek
  • 19 sierpnia 2017: Toruń – Rynek Nowomiejski
  • 2 września 2017: Olsztyn – Plac przy Galerii Warmińskiej
  • 9 września 2017: Lublin – Plac Zamkowy

Wszystkie wydarzenia odbywają się w godzinach: 10:00-19:00

NESCAFÉ® Dolce Gusto® partnerem akcji

Podczas zmagań dzieci na kortach, marka NESCAFÉ® Dolce Gusto® zadbała o chwilę przyjemności i relaksu dla dorosłych. NESCAFÉ® Dolce Gusto® to marka systemów kawowych sprzedawana w ponad 80 krajach na świecie. Oferuje najnowsze, innowacyjne rozwiązania technologiczne, ekspresy charakteryzujące się unikalnym wyglądem, a także szerokim portfolio wysokiej jakości kaw i napojów.

Dzieciaki do Rakiet 2017 (2)

BNP Paribas – We are tennis

Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od ponad 43 lat. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy.

W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.

Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Bank posługuje się hasłem „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych. Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com

RadioZET.pl

Oceń