Zamknij

MŚ w piłce ręcznej. Mecze reprezentacji Polski najpopularniejsze w sieci

20.01.2021 11:28
MŚ w piłce ręcznej
fot. PAP/EPA

MŚ świata w piłce ręczej - WYNIKI oglądalności na YouTube. Trzy mecze reprezentacji Polski w fazie grupowej mistrzostw świata w piłce ręcznej Egipt 2021 oglądało średnio ponad pół miliona widzów. To m.in. efekt braku transmisji w telewizji.

  • Średnia oglądalność meczów reprezentacji Polski w MŚ w piłce ręcznej na YouTube przekracza 500 tys. widzów
  • To najpopularniejsze spotkania w sieci, na co wpływ ma brak transmisji w telewizji
  • Najwięcej widzów śledziło wygrane przez Polaków 33:23 starcie z Brazylią

MŚ w piłce ręcznej Egipt 2021 rozpoczęły się 13 stycznia. Niestety, kibice w Polsce są skazani na internet i transmisje na YouTube, bowiem żadna polska stacja, w tym najdłużej walcząca o prawa Telewizja Polska, nie zdecydowała się na wykupienie ich od firmy Legardere. Warunki okazały się zaporowe, a jak przekazano w oświadczeniu TVP, nie było gwarancji, że w przypadku wykrycia dużej liczby zakażeń koronawirusem i konieczności wycofania się biało-czerwonych z rywalizacji (jak miało to miejsce np. w przypadku Republiki Zielonego Przylądka), uda się odzyskać pieniądze za nieodbyte mecze. Powodów było zresztą więcej.

Niemniej fani "szczypiorniaka" nad Wisłą krytykowali Telewizję Polską za podjęcie takiej decyzji, wskazując, że publiczny nadawca dotowany jest dwoma miliardami złotych rocznie z budżetu państwa. Transmisji w telewizji zatem nie ma, ale ZPRP porozumiał się z Międzynarodową Federacją Piłki Ręcznej (IHF) w kwestii udostępnienia za darmo sygnału na YouTube. Właśnie na tym portalu kibice mogą śledzić mecze reprezentacji Polski, a jak pokazują wyniki oglądalności trzech pierwszych spotkań, jest na nie duży popyt.

MŚ w piłce ręcznej Egipt 2021 - OGLĄDALNOŚĆ meczów reprezentacji Polski.

Reprezentacja Polski pojechała do Egiptu dzięki przyznaniu tzw. dzikiej karty. Losowana była z czwartego koszyka i nie była stawiana w gronie kandydatów do awansu nawet do fazy zasadniczej. Biało-czerwoni spisali się jednak bardzo dobrze - pokonali Tunezję oraz Brazylię i nieznacznie ulegli mistrzom Europy Hiszpanom, co pozwoliło na zajęcie 2. miejsca i promocję do drugiej rundy.

Z każdym meczem rośnie zainteresowanie meczami podopiecznych Patryka Rombla. Inauguracyjne starcie z Tunezją śledziło na YouTube 379 tysięcy osób, spotkanie z Hiszpanią oglądało już blisko pół miliona widzów (495 tys.), a przy okazji pojedynku z Brazylią przed ekranami zasiadło 651 tys. kibiców. Daje to średnio 508 tys. osób na mecz.

Dla porównania, 4. miejsce w tej klasyfikacji zajmuje mecz Hiszpania - Tunezja (106 tys.).

Na tak duże zainteresowanie internetowymi transmisjami z meczów reprezentacji Polski wpływ ma oczywiście nieobecność ich w telewizji. Inne kraje, jak m.in. Hiszpania, Francja, Rosja, Węgry czy Niemcy, wykupiły dostęp i poczynania tych drużyn fani mogą oglądać u krajowych nadawców, czy to prywatnych, czy państwowych. W Polsce takiej możliwości nie ma.

W fazie zasadniczej Polacy zagrają z Urugwajem, Węgrami i Niemcami.

RadioZET.pl/Twitter