Zamknij

Real Madryt najdroższą piłkarską marką świata. Bayern wypadł z pierwszej piątki

29.07.2020 15:09
Real Madryt
fot. Ai DehuaĄ/East News

Brand Finance, angielska niezależna firma doradcza zajmująca się wyceną przedsiębiorstw, oszacowała wartość marki Realu Madryt na ok. 1,419 miliarda euro, czyli najwięcej spośród wszystkich piłkarskich klubów na świecie. Na drugim miejscu uplasowała się FC Barcelona, zaś na trzecim - Manchester United.

Real Madryt to najcenniejsza marka w światowej piłce nożnej - wynika z raportu firmy konsultingowej Brand Finance. Wartość "Królewskich" oszacowano na 1,419 miliarda euro, a na kolejnych miejscach znalazły się Barcelona i Manchester United.

Wartość marki Realu w porównaniu z poprzednim zestawieniem zmniejszyła się o 13,8 procenta. W raporcie zaznaczono, że wpływ na to miał m.in. kryzys wywołany pandemią koronawirusa. Eksperci oceniają jednak, że klub z Madrytu utrzyma prowadzenie także w kolejnym notowaniu w związku z wywalczeniem w połowie lipca mistrzostwa Hiszpanii. Zwrócono też uwagę, że "Królewscy" poszerzyli swoją ofertę handlową, rozpoczynając współpracę z firmami start-upowymi zorientowanymi na nowoczesne technologie i stworzyli dedykowany kibicom płatny kanał Madridista Nation.

Zobacz także

Real Madryt najdroższą piłkarską marką. Bayern wypadł z piątki

Wartość marki Barcelony oszacowano na 1,413 mld euro, czyli o 1,4 proc. więcej niż w poprzednim raporcie. W przypadku Manchesteru United mowa zaś o 1,314 mld. Na czwartej pozycji znalazł się Liverpool, triumfator Ligi Mistrzów w sezonie 2018/19 i tegoroczny mistrz Anglii - 1,262 mld.

Zgodnie z danymi Brand Finance wartość 50 czołowych marek piłkarskich w związku z pandemią straciła łącznie 751 mld euro.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP