Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Justyna Dżbik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Reklamy w trakcie użycia VAR-u? Nowy pomysł FIFA

20.05.2019 18:42
sport

FIFA razem z innymi piłkarskimi organizacjami zastanawia się nad wprowadzeniem dodatkowych przerw reklamowych w trakcie meczów. Chodzi o sytuacje, kiedy sędzia sprawdza akcję systemem VAR.

Gianni Infantino fot. Aissa/Xinhua News/East News

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - SPORT na Facebooku

FIFA dokonała kompletnej rewolucji w futbolu i zatwierdziła na meczach system VAR. Dzięki rozwiązaniu sędziowie mogą oglądać powtórki z różnych spornych sytuacji. Jednak całość zabiera trochę czasu: arbiter musi podbiec do ekranu i przyjrzeć się temu, co się stało na murawie. Jak informuje „Financial Times” niektóre firmy chcą, aby FIFA wykorzystała ten czas przerwy na reklamy.

Zagłosuj

Czy puszczanie reklam podczas sprawdzania akcji systemem VAR to dobry pomysł?

Pomysł mógłby przynieść wiele korzyści finansowych dla organizatorów mistrzowskich imprez. Patrząc na ostatni mundial w Rosji, łącznie wykorzystanie systemu VAR zajęło 27 minut. Eksperci wyliczyli, że, gdyby w tym czasie puszczono reklamy, pozwoliłoby to uzyskać aż 600 000 funtów za minutę.

Oczywiście wartość reklamy byłaby zależna od rangi piłkarskiej imprezy. Te najważniejsze turnieje, jak mistrzostwa świata pozwoliłyby zarobić do 50 milionów funtów i 100 milionów w ramach sponsorowania imprezy.

- Nie ma wątpliwości, że gdyby marki miały okazję sponsorować VAR, to robiłyby to – zaznaczył Tim Crow, doradca ds. marketingu sportowego w wywiadzie dla „Financial Times”.

RadioZET.pl/ft.com/MW

Oceń