Zamknij

Euro 2021 z rekordową oglądalnością. UEFA: łącznie ponad 5 miliardów widzów

02.09.2021 11:40
Rekordowa oglądalność Euro 2021. UEFA podała dane. "Ponad 5 miliardów widzów"
fot. LAURENCE GRIFFITHS/AFP/East News

UEFA podała liczbę widzów, którzy przed telewizorami śledzili mecze Euro 2020. Zakończony w lipcu turniej był jednym z najczęściej oglądalnych widowisk w historii świata. Wszystkie mecze Euro zgromadziły publiczność, która łącznie wyniosła ponad 5 miliardów 230 milionów osób.

" Euro 2020, czyli pierwsza tak ważna impreza sportowa, która odbyła się po przerwie spowodowanej pandemią, pokazała, jak istotną rolę pełni sport" – napisała UEFA w oficjalnym komunikacie. Później podano w nim konkretne dane. Według oficjalnych, mecze Euro zgromadziły przy telewizorach łącznie 5 miliardów 200 milionów osób.

"Euro zdominowało rankingi oglądalności w czerwcu i lipcu 2021 roku. Turniej odcisnął też swoje piętno w historii – zaliczy się bowiem do najczęściej oglądanych wydarzeń wszech czasów. Euro pobiło też po drodze rekordy transmisji na żywo" – poinformowała UEFA.

Euro 2021. Szczegółowe dane dotyczące turnieju

  • Łączna liczba widzów – 5 230 000 000 
  • Łączna liczba widzów oglądających na żywo finał Euro – 328 milionów
  • Łączna średnia liczba widzów oglądających mecze Euro na żywo – ponad 100 milionów
  • Liczba krajów, w których oglądano Euro – 229

Euro 2020. Finał pobił rekord

Rekordy oglądalności pobił m.in. mecz Włochy – Anglia. W obu tych krajach finał Euro był najczęściej odtwarzanym wydarzeniem w historii.

- Niesamowita oglądalność pokazuje atrakcyjność Euro nie tylko na Starym Kontynencie, ale na całym świecie. Rośnie oglądalność m.in. w Ameryce Północnej i Azji, powiększa się też liczba fanów – powiedział dyrektor marketingu UEFA, Guy-Laurent Epstein.

Euro 2020 w social mediach. 7 miliardów interakcji

Jeśli chodzi o social media, zakończone w lipcu Mistrzostwa Europy były najbardziej „angażującym” turniejem w historii. Związane z turniejem posty, które zostały wrzucone do sieci wygenerowały ponad 7,5 miliarda interakcji, z czego 2 miliardy pochodziły tylko z oficjalnych kont UEFY.

- Widzieliśmy ogromne zaangażowanie ze strony użytkowników. Strona UEFA przyciągnęła 2,5 raza więcej użytkowników niż w 2016 roku - powiedział dyrektor marketingu UEFA.

Najpopularniejszy post na TikToku obejrzano 59 milionów razy. Najwięcej polubień i udostępnień zgromadził wpis dotyczący finału Euro – łącznie było to ponad 397 milionów interakcji.

RadioZET.pl/UEFA/PAB