Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Justyna Dżbik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

AS Roma pomaga szukać zaginionych dzieci. Kapitalna akcja w mediach społecznościowych

02.07.2019 10:38
sport

Kapitalna akcja AS Romy. Przy okazji ogłaszania kolejnych transferów na sezon 2019/2020 włoski klub publikuje w mediach społecznościowych zdjęcia oraz dane zaginionych dzieci, pomagając tym samym w ich poszukiwaniach. Inspiracją do podjęcia takich działań była piosenka "Runaway Train" grupy Soul Asylum.

AS Roma pomaga w poszukiwaniach zaginionych dzieci fot. Twitter/AS Roma

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - SPORT na Facebooku

AS Roma podjęła współpracę z amerykańskim Narodowym Centrum Zaginionych i Wykorzystywanych Dzieci oraz włoską organizacją Telefono Azzurro. Stąd dwie wersje ogłoszeń - europejska i amerykańska.

W ostatnich godzinach "Giallorossi" ogłosili transfery Leonardo Spinazzoli i Amadou Diawarry. Obok zdjęć nowych graczy pojawiły się fotografie zaginionych dzieci. Wśród nich są 6-letnie bliźniaczki Alessia i Livia Schepp spod Lozanny. Ich ojciec Matthias zabrał je na wycieczkę - sam popełnił samobójstwo rzucając się pod pociąg, zostawił też listy, w których poinformował, że wcześniej zabił dziewczynki. Ich matka nie wierzy jednak w takie rozwiązanie i wciąż ma nadzieję na odnalezienie swoich pociech.

Sprawę bada francuska prokuratura. Jej przedstawiciel Jacques Dallest poinformował, że jedną z hipotez jest ta, w której Matthias otruł bliźniaczki (interesował się truciznami i technikami samobójczymi), a ciała, których do dziś nie odnaleziono, wrzucił do rzeki. Wiadomo, że ojciec zabrał córki na rejs nieopodal Korsyki i miał możliwość, by dokonać takiej zbrodni.

Wśród poszukiwanych dzieci jest też m.in. 5-letnia Elena Ramponi.

"Runaway Train" inspiracją dla AS Romy

Skąd pomysł na taką akcję? Inspiracją była piosenka, a dokładniej artykuł o 26. rocznicy powstania utworu "Runaway Train" grupy Soul Asylum. Amerykańska kapela rockowa nagrała do niego trzy wersje teledysków, w których zaprezentowano sylwetki 36 dzieci poszukiwanych wówczas przez całą Amerykę; 21 z nich udało się odnaleźć. Zespół stworzył również wersje angielską i australijską.

- Pomyśleliśmy, że zrobimy coś podobnego dla generacji social media. Mamy ogromne zasięgi, chcemy wykorzystać ten potencjał, pomóc organizacjom w ich pracy - powiedział Paul Rogers z AS Romy.

AS Romę obserwuje na Facebooku 9,5 miliona kibiców, na Instagramie 2,6 mln, a na Twitterze blisko 1,8 mln.

RadioZET.pl/Sportowe Fakty/KS

Oceń
Tagi