AS Roma pomaga szukać zaginionych dzieci. Kapitalna akcja w mediach społecznościowych

Krzysztof Sobczak
02.07.2019 10:38
AS Roma pomaga w poszukiwaniach zaginionych dzieci
fot. Twitter/AS Roma

Kapitalna akcja AS Romy. Przy okazji ogłaszania kolejnych transferów na sezon 2019/2020 włoski klub publikuje w mediach społecznościowych zdjęcia oraz dane zaginionych dzieci, pomagając tym samym w ich poszukiwaniach. Inspiracją do podjęcia takich działań była piosenka "Runaway Train" grupy Soul Asylum.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - SPORT na Facebooku

AS Roma podjęła współpracę z amerykańskim Narodowym Centrum Zaginionych i Wykorzystywanych Dzieci oraz włoską organizacją Telefono Azzurro. Stąd dwie wersje ogłoszeń - europejska i amerykańska.

Zobacz także

W ostatnich godzinach "Giallorossi" ogłosili transfery Leonardo Spinazzoli i Amadou Diawarry. Obok zdjęć nowych graczy pojawiły się fotografie zaginionych dzieci. Wśród nich są 6-letnie bliźniaczki Alessia i Livia Schepp spod Lozanny. Ich ojciec Matthias zabrał je na wycieczkę - sam popełnił samobójstwo rzucając się pod pociąg, zostawił też listy, w których poinformował, że wcześniej zabił dziewczynki. Ich matka nie wierzy jednak w takie rozwiązanie i wciąż ma nadzieję na odnalezienie swoich pociech.

Sprawę bada francuska prokuratura. Jej przedstawiciel Jacques Dallest poinformował, że jedną z hipotez jest ta, w której Matthias otruł bliźniaczki (interesował się truciznami i technikami samobójczymi), a ciała, których do dziś nie odnaleziono, wrzucił do rzeki. Wiadomo, że ojciec zabrał córki na rejs nieopodal Korsyki i miał możliwość, by dokonać takiej zbrodni.

Wśród poszukiwanych dzieci jest też m.in. 5-letnia Elena Ramponi.

"Runaway Train" inspiracją dla AS Romy

Skąd pomysł na taką akcję? Inspiracją była piosenka, a dokładniej artykuł o 26. rocznicy powstania utworu "Runaway Train" grupy Soul Asylum. Amerykańska kapela rockowa nagrała do niego trzy wersje teledysków, w których zaprezentowano sylwetki 36 dzieci poszukiwanych wówczas przez całą Amerykę; 21 z nich udało się odnaleźć. Zespół stworzył również wersje angielską i australijską.

- Pomyśleliśmy, że zrobimy coś podobnego dla generacji social media. Mamy ogromne zasięgi, chcemy wykorzystać ten potencjał, pomóc organizacjom w ich pracy - powiedział Paul Rogers z AS Romy.

AS Romę obserwuje na Facebooku 9,5 miliona kibiców, na Instagramie 2,6 mln, a na Twitterze blisko 1,8 mln.

RadioZET.pl/Sportowe Fakty/KS